Lai apmeklētu šo lapu, jums jābut pilngadīgam / pilngadīgai. Vai esat sasniedzis / sasniegusi 18 gadu vecumu?

Interešu Lobēšana

Interešu lobēšana

Aldaris aktīvi aizstāv dzērienu nozares uzņēmēju un sadarbības partneru tiesības, uzturot dialogu ar visām šīs nozares iesaistītajām pusēm.

 

Aldara pozīcija nozares lobēšanas jautājumos

Alus darītava Aldaris nozares un uzņēmuma intereses pārstāv vairākās nevalstiskajās organizācijās, kas cieši sadarbojas ar valdību dažādu svarīgu jautājumu risināšanā, kas ir svarīgi iedzīvotājiem, uzņēmumu īpašniekiem un tirgus dalībniekiem, meklējot visām pusēm izdevīgu kompromisu.

Aldaris ir sagatavojis nozares izaugsmes ilgtermiņa attīstības plānu, kas cita starpā formulē arī uzņēmuma nostāju vairākos tiesību aktos, kas var ietekmēt nozares attīstību ilgtermiņā.

Turpmāk Aldaris strādās, lai:

  • stiprinātu sadarbību ar valsts un nevalstiskajām organizācijām, kas iestājas par veselīga dzīves veida popularizēšanu;
  • izstrādātu skaidru regulējumu enerģijas dzērienu klasifikācijai;
  • uzlabotu savstarpējo sadarbības memorandu ar Latvijas Ārstu biedrību un citām dzērienu industrijas nevalstiskajām organizācijām par alkoholisko dzērienu patēriņa mazināšanu un alkoholisma ierobežošanu;
  • papildinātu normatīvos tiesību aktus ar stingriem sodiem par nelegālā alkohola tirdzniecību;
  • papildinātu normatīvos aktus ar normām, kas paredz pastiprināt kontroli tirdzniecības vietās, lai mazinātu iespēju nepilngadīgām personām iegādāties alkoholu;
  • veiktu grozījumus normatīvajos aktos, nosakot stingrākus sodus par alkohola tirdzniecības pārkāpumiem, bet neparedzot atsevišķa kases aparāta ieviešanu alkohola tirdzniecībai  vai alkohola tirdzniecību tikai specializētājos veikalos. Jau šobrīd lielākajā daļā tirdzniecības vietu ir atsevišķas sekcijas alkoholisko dzērienu tirdzniecībai. Uzskatām, ka papildu ierobežojumi nedos nekādus vērā ņemamus rezultātus, turklāt mazās tirdzniecības vietas tiks nostādītas nevienlīdzīgās konkurences apstākļos ar lielajiem tirdzniecības tīkliem;
  • cīnītos pret grozījumiem normatīvajos aktos, kas var vēl vairāk ierobežot alus reklāmu medijos. Ieviešot nesamērīgus reklāmas ierobežojumus, tiktu samazināta Latvijas ražotāju tirgus daļa uz nelegālā alkohola ražotāju un izplatītāju rēķina, bet kopējais alkohola patēriņš nemazinātos;
  • popularizētu veselīgu dzīvesveidu, izstrādājot izglītojošu materiālu par ūdens lietošanas nozīmību Latvijas izglītības iestādēm;
  • rastu visām iesaistītajām pusēm apmierinošu kompromisa risinājumu dzērienu iepakojuma depozīta jautājumā.